Theme Layout

Boxed or Wide or Framed

Theme Translation

Display Featured Slider

Featured Slider Styles

Boxedwidth

Display Trending Posts

Display Instagram Footer

No

Dark or Light Style

K-Pop'un Gölgesinde Yükselen Bir Dev: K- Hip Hop (Korean Hip Hop)





Ne kadar uzun süredir müzik hakkında yazmıyormuşum ben! Nedeni de yeni keşifler yapmayıp yıllardır aynı grupları şarkıcıları dinleyip durmam. Misal bundan beş yıl önce blogumda MGMT, Jinja Safari, Neon Indian, Soley, New Weird America, Architecture in Helsinki hakkında yazmışım, hala da dönüp dolaşıp onları dinlerim. Bir de K-Hip Hop tabii!  Ha, bir de Bass Jazz takıntım var. Belki bir de onun hakkında yazarım. Yani ha bire Kore hip hopu, bas soundlu -tınılı- caz ve elektronik altyapılı indie rock dinleyen saçma sapan bir şeyim. O nedenle beni ciddiye almasanız da olur bence. Pek bir otoritelik halim yok bu konuda :/

K- Hip hopın geçmişi 90'lara kadar uzanıyor. İlk hiphapçılardan Hyun Jin Young ve Seo Taiji and Boys'u pek seviyorum. 

2000'li yıllardan ise favorim Jinusean. Gerçi hala albüm çıkartıyorlar ancak en popüler oldukları dönem biraz gerilerde kaldığı için 2000'ler içinde kabul ettim bu ikiliyi.



Öyle "eski olsun benim olsun"culardan olmadığımdan -hatta çoğu yerde "geleceğin kölesiyim" mottosunu kullanırım- günümzde icra edilen K- Hip hop'ı tercih ediyorum.

Mad Clown, Giriboy, Jooyoung, Zico ve Swings en sevdiklerimden. 



Tabii bir de K-Pop gruplarının içinde genelde bir rapper oluyor. Hyuna-ah bile 4minut'ın rapperı. (Laf etmiş gibi oldum şimdi de Hyuna'ya ancak pek severim kendisini) Bunların içinden Block B'nin rapperı Park Kyung ve BTS'ten Rap Monster solo kariyerlerinde pek güzel işler çıkartıyorlar. 

K- Hip hop'ı alışageldğimiz hip hop tarzından ayıran şey ise sound değil, kliplerin güzelliği. (Çoğu K-Pop klibi renklendirme ve koreografi açısından birer şaheser zaten)  Sound konusunda ise klasik Amerikan hip hop şarkıcılarındna çok da bir farkları yok. İşi ilginç kılan da bu zaten, tamamen matematik işi yaptıkları. Amerikalılar nasıl yapıyorsa, düet yapılan şarkıcı hangi dakikada giriyorsa ediyorsa hepsini müthiş bir esaplamayla uyarlıyorlar kendilerine. E, araya J-Pop ve K-Pop'tan alıştığımız birkaç İngilizce sözcük (K- Hip hop'ta İngilizce sözcükler görece biraz daha fazla) karıştırınca da ortaya şahane şarkılar ve klipler çıkıyor.

                                                              Mad Clown

Mevcut K-Hip hop şarkıcıları işerini çok iyi yapıyorlar. Yalnız, K-Pop'ın etkisinden biraz uzaklaşıp kendi alt kültürlerini oluşturmaları gerek. Bu da zamanla olacak bir şey zaten. 

Onun soundıymış, bunun bilmemnesiymiş bana vııız! Ben Mad Clown, San E, Swings ve Giriboy'u  başa sarıp sarıp dinliyorum valla.  Pek tanımamış, kenarda köşede kalmış olanları da keşfetmeye başladıkça K- Hip hop'a olan sevgim daha da artıyor. 

Benden seçmeceler:






René Magritte'in tablolarından esinlenilmiş sahnelerle bezeli, size Avrupa'nın kanallarında şarabınızı yudumluyomuşçasındvsv... Çok güzel klipkısaca. Şarkı da çok güzel <3










QuickEdit

You Might Also Like

Infinyteam